יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

השינוי הדיגיטאלי לאן במגזר שלנו


השינו י הטכנולוגי

גם הילדים מה מושך אותם זה כל המכשירים הדיגיטאלים ,העולם שלהם ,לכן עלינו הדור הלא טכנולוגי ב100% לדעת הזמן שלהם שונה משלנו , הייתי הרבה פעמים מתעצבנת מהילדים שלי כל הזמן יושבים מול אחד המסכים שבבית ,וחושבת הרבה לנתק אותן אבל ,האמת אני לא צאדקתי במחשבה שלי כי זה הזמן הכל עובר במהירות כל העולם טכנולוגי השינוי צריך לעבור על כולם . אם לא אתן להם אתה זמן כדי להכיר את המסכים אז הם יהיו מהדור הישן ? לכן חשבתי הרבה על איך אני אעשה את השינוי הזה על עצמי אני צריכה לצאת מהמסגרת הישנה ,ועכשוי אני עוברת את השינוי בתחום שאני בחרתי ללמוד ,את האמת בהתחלה התחרטתי מאד למה אני באתי לכאן ?מה אני עושה בתחום שאני לא מבינה ?איך אני עשיתי את זה לאן אני רוצה להגיע ? אבל אחרי כל הסמסטרים שאני עברתי אני מצאתי שאני צריכה להתמודד ומספיק להיות כמו הצבי ! צריך להשתחרר מכל העמדה המסרתותי אפילו אני הייתי צריכה לעבור את זה מזמן ?
שני מסתכלת על התינוקת שלי בת 3.5 איך היא לוקחת את הפלפון שלי ומורידה משחקים ונכנסת לאנטרנט ולא קשה לה בכלל אפילו התוכנות יודעת בעל פה אני לא מאמינה איך היא עושה את זה ולפעמים אני נעזרת בה כדי לכנס לאיזו תוכנה ,
ומה שהיא מבקשת עכשו נותן לי להיות בהלם " אמא תקני לי אייפון 5 " איך היא ידעה שיש אייפן בכלל ?
אז אחרי כל מה שלמדתי בסמסטרים האלה אני מאד מאמינה שהשינוי צריך לעבור לכולם , וצריך להפוך את בתי הספר אצלנו שיעברו את השינוי מספיק עם לוח והגיר עכשוי עבר לטוש ? אבל בלי שינוי די .
הטכנולוגיה ודמות הבוגר ומימנויות המאה ה21 צריכים לעבור בבתי הספר ? לא מספיק שיעור מחשבים אחד במערכת השבועית ולא תמיד נכנסים !
ספרי הלימוד כל שנה משתנים מכניסים כל שנה כמה ספרים של אופק , מטח . האמת ספרים מדהימים החומר מצויין כל טוב ויפה אבל , עדיין המורים מלמדים בהם כמו לפני 20 שנה התלמידים לא נכנסים אף פעם לרשת כדי לעבד את המידע כפי שצריך המורה מסביר הכל על הלוח ודף עבודה ועבדת בית תכתוב את השיעור או תעשה את תרגיל 1ו2 ?
זה נשמע לי עכשוי בכלל לא הגיוני וצריך להוביל את השינוי אבל תצריך תמיכה וצריך לתת למורים ולמנהלים קורסים להכרת המחשבים לעשות השתלמויות כדי להכיר את מימנויות המאה ה21 , לנסות לתת להם להתעורר להרגיש את הפער הדיגיטאלי שאנו תקועים בו ,ולתת להם להשתחרר מהלוח והטוש לעזוב את השיעורים הפרונטאלים לשנות את הכיוון .
להאמין בשינוי וצמצום הפער הדיגיטאלי .
עכשוי זה החלום שלי אני לא אשכח את התמיכה של גילה ושל נעמי ולזכור תמיד " שצעד אלף מייל מתחיל בצעד ראשון "
" مسافة الف ميل تبدا بخطوة "

להסתכל על התניוק החמוד הזה מה מושך אותו בכל העולם ? אמא או האייפד ??????.......