יום ראשון, 3 ביולי 2011

השפה

"لغتي هي عالمي وحدود لغتي هي حدود عالمي" 
(الفيلسوف Ludwig Wittgenstein
גבלות השפה שלי הם גבולות עולמי"

כל אדם נולד עובר בשלבי ההתפתחות וכל שלב חשוב להתפתחות השלב שאחרו ,כל ילד נולד מחקים תמיד למילה הרושונה שלו . התפתחות השפה חשבוה מאד לכל אדם ולתרבות שלו כי השפה היא המשך לתרבות ולחברה .
השפה היא סמנים וסמלים כדי לתקשר עם האחר ,לידעת התרבות שאני חיי בה אני צריך ללמוד את השפה וכל מרכיבה .
חשיבה למידה זיכרון הכרחי ללמוד שפה ,ללמוד מילה ולהרכיב מכל מילה שלמד משפטבתוך משפט .
השפה היא הדבר האכי חשוב לאדם ורק האדם יכול לרכוש אותה ,ובכל התרבויות הילדים רוכשים שפה אנושית במהירות יחסית ,וכל הילדים בכל העולם מצלחים ללמוד את שפתם ולפעמים עוד שפה ששומעים .
השפה שלי היא התקשורת שלי עם תרבותי ועם החברה שלי ורכישת השפה והיא הדבר האכי חשוב בעולמי והתקשורת שלי עם העולם ,תפיסת השפה היא תפיסת העולמי וגבלות השפה היא גבלתו .האם האדם יכול להמשיך את התרבות שלו אם יש גבול לשפה שלו או אם נגמרת המרכבות של השפה שלו ?
מה זה גבול שפה ? לאן אני יכול ללכת עם הגבול הזה ? תקשורת עם תרבות אחרת מתאפשרת בלי שפה לתרבות ?
מה חשוב יותר ברכישת השפה חשיבה ,המוח ,למידה , הסביבה ,התורשה,התפיסה של האדם ?והאם השפה היא רק כלי לבני אדם בגלל המרכבות של המוח והקליטה שלו מבלי כל בעל חיים אחר ?או שיש להם שפה שאנו לא מכרים?
זה דבר שהוא העסיק כל כך הרבה חוקרים בחקירת רכישת השפה . חומסקי ,הלן קלר , פיאזיה גורג אורוול .
כל הדברי האלה למדנו בקורסים של הפסיכלוגיה ולמידה וחשיבה .

שיעור מקוון

תקשוב ,טכנולוגיה ,חינוך ,היסטוריה , מורה , תלמיד , מחשב , לוח חכם,
מורה , תלמיד ,לוח ,גיר  #מורה , תלמיד ,מחשב , טכנולוגיה ,מקרן ,חיבור לאינטרנט .
במאה ה 21 התחילה להפוך את שיטת הלימוד במקום שיעור פרונטאלי שיעור מקוון .
האם זה אותו דבר ?  בהחלט לא .
אולי אותו מטרה העברת החומר הנלמד ללמוד העברת הידע ועיבוד מידע אבל בשיעור מקוון יותר אינטראקטיבית ללומד הוא יותר פעיל מול המחשב למידה עצמית יותר יעילה לעיבוד מידע .
כלים מקוונים לצורך עיבוד ,הצגה ,והפצה של מידע .המורה משתמש יותר במחשב במקרן וחיבור לאינטרנט סרטון .
השיעור בו נעשה שימוש בתוכן מקוון .
פעילות איטראקטיבת היא הפעלה בין הלומד והמחשב אז הוא שיעור המלווה בפעילות בסביבה מקוונת בכיתה והמורה עובד עם סביבה מקוונת להוראתו ולקידום תלמידו .
"שיעור המקוון יכול להעריך בכל מרחב למידה בו משולבת טכנולוגיות ,מחדר כיתה רגיל עם עמדת מורה ועד חדר כיתה עם מחשבים לשימוש הלומדים בו במהלך השיעור " רותם ופלד 2008
לכן מורה מקוון ומחשב מחובר למקרן ולאיטרנט ,או לעמדת שליטה בכיתת מחשבים .
למטרת קידום הלומד וההוראה וכישורי הלומדים ,זאת אומרת ששיעור מקוון יכול להעריך בכל מרחב למידה בו משולבת טכנולוגיות ,השימןש בסיבה המקוונת בגלל מטרות השיעור וצריכו ואיכות השיעור המקוון.