יום שני, 31 באוקטובר 2011

גוגל דוקס

שירות ניהול המסמכים המקוון מבית גוגל מאפשר לכם להעלות מסמכים לרשת ולשתף אותם עם חברים ליצירת ושיתוף מסמכים ברשת ישנם מספר יתרונות וחסרונות משמעותיים:

יתרונות עיקריים:
אם הגעתם עד לכאן, תרצו לשמוע את הדברים הבאים
א.      עבודה סיכרונית וא-סינכרונית. שימו לב, ניתן לעבוד בו זמנית על אותו מסמך. את מקבלים חיווי שעוד מישהו עובד אתכם. או לחליפין את יכולים לצפות במסמך, ולראות באופן סינכרוני כיצד הוא משתנה לנגד עיניכם.
ב.      מישהו שינה משהו שלא אהבתם? אל דאגה. בגוגל דוקס שומרים את כל הגירסאות הקודמות, למקרה שתרצו לחזור אחורה.
ג.        תוכנות לא מורכבות, המוכרות לתלמידים ולמורים מעולם האופיס. עבודה נוחה, עם תוכנות בסיסיות הנותנות מענה לצרכים לא מורכבים.
ד.      שיתוף, שיתוף, שיתוף. בכל הצורות ובכל המינים. פרסום, עריכה, צפייה.
ה.      חינמי לחלוטין.
ו.        מאפשר לפתוח ולשמור בפורמטים שונים, כולל    pdf, למקרה שלא תרצו שיגעו לכם במסמך.

חסרונות עיקריים:
א.      חסרון עיקרי – הכלים הללו עדיין אינם מהוקצעים לחלוטין. הם חסרים הרבה תוכנות ויכולות של אופיס רגיל, וגם זה המקוון.
ב.      רק כלי המסמכים מעוברת לגמרי. כלי המצגות חלקי מאד. והגיליון האלקטרוני באנגלית (תפריטים). עם זאת, כולם תומכים בכתיבה בעברית.
ג.        דורש כמה שיעורים של למידה פרונטלית. לא ניתן לזרוק את התלמידים ישר למים ולבקש מהם לבצע מטלות במיידי.

הפתעה – אפשר אפילו לעבוד בלי חיבור לאינטרנט. כנסו לקישור הבא - http://gears.google.com.  בדף זה תוכלו להתקין את google gears . זו הרחבה לדפדפן האינטרנט שלכם, אשר מאפשרת לדפדפן שלכם לעשות יותר פעולות מתוחכמות. בין הפעולות האלו, גם עבודה באופן לא מקוון עם גוגל דוקס (צפייה בכל הפורמטים, עריכה רק של מסמכים). כאשר אתם לא מקוונים, פשוט רשמו את הכתובת של גוגל דוקס (http://docs.google.com) וכנסו. כל השינויים שתבצעו, יסתנכרנו בפעם הבאה שתתחברו לאינטרנט.
מקורות:  אתר מס"ע