יום שני, 14 בנובמבר 2011

THE city and country school

הגענו לסוף סמסטר ד מקווה שיהיה לנו קל ובהצלחה לכלנו .
the city and country school
בקריאת מאמאר באנגלית חשבתי מה אני אעשה בזה למה אבל בהתחלה זה היה מעניין מאד לי בהמשך של המאמאר היה יותר מעניין והרגשתי זה התחום שלי כגננת ממש מאד מעניין ,מאמאר שמדבר על בית ספר שנוסד 1914 על ידי קרולין פארט , ועדיין שומר על הצבע הישן והעיצוב הצנוע ,שדברה על פילוסופיה ופדגוגיה והוא עדיין מחנך ילדי המאה 21 .
שילוב המשחק ועבודה לתת לילדים לחקור את הסביבה שלו ,איך לנהל משא ומתן עם העולם שלו , "לעזור לילדים "להבין וליצור את ההגיון של העולם סביבם " .
העבודה עם החומרים (לבנים) נותן להם נסיון בארגון  , ככל שהגיל קטן יותר העם עוסקים עם הדברים מבינים יןתר נותן להם להתנסות יותר בחיים ,וכך שהם מתבגרים האופק שלהם מתרחב יותר .
כך שהם מתבגרים לוקחים המיומנויות ומרחיבים אופקים ומארגנים את עולמם .
וזה נכון גם בגנים שלנו אותו דבר הילד בגן לומד דרך המשחק בונים קוביות משחקים , לשחק בחצר בחול הוא יכול ללמוד הרבה על החומרים ,ההנאה מהמשחק בעצם גורמת לו לארגן את הלימדה שלו , כך בונים ילדשהוא למד מהסביבה שלו בעצם החשיפה לחומרים , למשל שמלמדים על נושא מוסים הילד ( הירקות ) הילד מתחיל לאסוף מכל הסוגים ולומד מכל אחד הרבה ( צבעים ,ספירה , מנייה , חילוק ,מושגים  ועוד ...)
 מארגן את הידע שלו בהחלט בעזרת הגננת . בדעתי הוא לומד הרבה במשחק ורוכש תוכן ומיומנויות עצם החקירה של הדברים נותן הרבה לנו ולילדים ואפשר ללמוד מהם כמו שאמרה קרולין .


מקורות :

Susan f. semel, The city and country school: A progressive paradigm ,schools of
tomorrow schools of today ,history of schools and schooling