יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

סרטון בלמידה

המורה כבר משתמש בהרבה דברים בשיעור שלו כדי לשפר דרך הלימדה ,כדי להעביר את הידע ,החומר הנלמד לתלמיד שלו בדרך אכי חיונית המורה מנסה כל דרך כדי שהחומר שמלמד יהיה קל ומובן .
השימוש בסרטון  גורם לתלמיד ונותן :
שהמורה מחפש אסטרטיגיות מיומנויות כדי שיהיה חוש הומור ,יצירתי גיוון שימוש בדמיון התראה לקהל הפתעה התלהבות חיקוי חיבור לעולם התלמידים ריכוז וקשב .
בקורס של ד"ר ליאת היתה הרצאה על השימוש בסרטון והיה מעניין מאד ,והיה מחקר שמראה :
שאנחנו קוראים  טקסט אחרי שבועיים זוכרים 10%
שאנחנו שומעים טקסט אחרי שבועיים זוכרים 20%
שאנחנו רואים טקסט אחרי שבועיים זוכרים 30%
כשאנחנו פועלים יותר בזה אנחנו זוכרים יותר ,הידע ידבק יותר אם אנחנו יותר פעילים ,ואם אנו פסיבים אנו פחות זוכרים .
באיזו זמן אפשר לראות את הסרטון בשיעור ?
את הסרטון ניתן לשלב בכל שלב בהוראה ,בהתאם למטרה בשיבל מה אנו משתמשים בסרט ,
שיקול דעת למה עושים בהתחלת השיעור ולא בסיכום לפי התוכן של הסרט .
חשוב לזכור שילוב סרט בהוראה לעולם לא מסתיים בהקרנתו , ולפי סלומוך :   the focus has to shift
from what students
מטלות צפייה בעקבות סרטון :
איך הסרט גרם לכם להרגיש ,עם מי הזדהתם .?
שאלות למחשבה תוך כדי הצפייה ודיון לאחריה ?
מתן הנחיות ספציפיות לצפייה בסרטון ?
עצירת הסרט באמצע ,איך זה ממשיך ?
אתם במקום גיבור הסרט .כיצד תפעול ?
אתם הבמאי ,מה הייתם עושים ?
שילוב שאלות חשיבה מסדר גבוה ?  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה