יום שישי, 30 בדצמבר 2011

פילנד , החינוך הטוב בעולם

בתוכנית המקור יום שלישי בערוץ 10 " מיקי רוזלנט "היה למה החינוך בפילנד הוא הטוב בעולם איך הוא השתנה ונהפך לטוב .ולמה אנחנו בישראל לא יכולים להגיע לחינוך טוב כמהם .
במהלך התכנית הוא הציג איך פילנד מציגה כך מייצרים תלמידים מוצלחים , הם תמיד נמצאים בראש הטבלה ,יצא מיקי למדינה כדי לגלות איך זה עובד עם מעט מקצועות , מעט שעות לימוד ובלי מבחנים ,מסע מופלא למערכת החינוך מצליחה .בשנות ה90 הפכה להיות המדינה הטובה בעולם בחינוך ,הם הלכו לכיוון שונה לגמרי מכל המדינות המודרניים .
חינוך חובה מתחיל אצלהם בגיל 7 ועד כך הילד לומד איך להיות גמיש , הם מלמדים את התלמידים איך להתמודד עם העולם אחר כך , השינוי מלמד שזה אפשרי , אצלהם בית הספר קטן במספר (מפעל קטן ), האוירה שם נוחה רגועה מתחילים ב9 ועשר הפסקה שעתיים בחוץ על המשחקים . האם זה מה שצריך באמת כדי שיהיה לנו תלמיד טוב ??
בזמן הכתבה היה בזמן שיעור הכתה היתה כוללת 15 תלמידים ושתי מורות המורות עוברות בין התלמידים עד  שכל תלמיד יבין ואף אחד לא נשאר ישנן ,הסביר איך הם בוחרים את המורים כולם בעלי תואר שני הם רואפים ועורכי דין , המורים עוברים הדרכה . הם מפתחים את תכנית הלימוד הכל בא מלמטה מהמורים מבית הספר .
הלמידה דרך המחשה היה שיעור מתמטיקה נותנים לילד שק והוא צריך להמחיש את הדברים כדי להבין את הנושא .
לא צריך לחשוב על האקדמיה הרבה צריך לחשוב על המקצוע אם התלמיד מוצלח במקצוע שלו זו הצלחה .בגיל על התוכן לומדים את המקצוע המקצוע בחיים עוזר טוב בוחרים ב"הס מקצוע מעבדה בתוך בית הספר שבו מסלול יותר אקדמי ,
רואים שם מעגל שיפור תמיד והצלחה היא ההשכרה מעולה , המערכת מציבה את היעד ,חינוך איכותי ,אין מפקחים , פחות יחס להשגים ,ההורים סומכים על בית הספר .
האם זה אפשרי בישראל ,לנטרל את ההשגים ,מכשילה את המערכת ,מערכת חינוך טובה ,הכנסת רפורמות חדשות אופק תוספת שעות ושכר אי אפשר להפוך מורה רע למורה טוב , שינוי דרמטי להוצאי את העניין הפוליטי מהחינוך .
איך לצור מוטיבציה אצלנו המורים כדי להוביל את השינוי וללמוד את המימנויות כדי צור מטובציה אצל התלמידים שלו לאוהב את הלמידה לתת להם את הכלים המימנויות כדי להתמודד עם החיים .
האם זה אפשרי אצלנו ? איך אפשר להוביל את החינוך לטוב יותר בלי תוספת שעות והעמסה במערכת ??

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה